خواص شگفت انگیزژل رویال یا شاه انگبین

ژل رویال یا شاه انگبین یک ماده زرد روشن و بسیار مغذی است که توسط غدد شیری زنبورهای عسل تولید می‌شود و معمولاً همه لاروها (نوزاد‌های زنبور عسل) در روز اول زندگی از آن تغذیه می‌کنند، شاه انگبین از روز چهارم به بعد تغییر کرده و جای آن را مخلوطی از عسل و گرده گل می‌گیرد، و تنها ملکه زنبورها تا آخر عمر از ژله رویال تغذیه می‌کند و به نظر می‌رسد که این نوع غذا باعث به وجود آمدن اختلافات اساسی بین زنبورهای کارگر و ملکه می‌شود به‌طوری‌که طول عمر زنبور عسل ملکه بیش از پنجاه و دو برابر طول عمر زنبورهای کارگر است و از لحاظ حجم بدنی نیز ملکه تقریبا دو برابر بزرگتر از زنبورهای کارگر است.

به ژله رویال در زبان فارسی شاه انگبین نیز می‌گویند، از زمانی که خواص ژل رویال برای انسان مشخص شد، انسانها نیز از این ماده ارزشمند برای مقاصد مختلفی استفاده کرده و از خواص ژل رویال بهره مند شدند.

خواص ژل رویال برای زنان

​​​تحقیقات بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که شاه انگبین می‌تواند هورمون استروژن را در موش‌های یائسه افزایش دهد. بطور کلی شاه انگبین از اثرات منفی یائسگی جلوگیری می‌کند، همچنین ممکن است اثرات منفی استروژن اضافی را در سن جوانی کنترل کند.
شاه انگبین می‌تواند تخمک گذاری را در بانوان منظم کرده و سایز تخمک را افزایش دهد. بسیاری از پزشکان مصرف شاه انگبین را یک ماه قبل از آی وی اف توصیه کرده و از خواص ژل رویال برای ناباروری استفاده می‌کنند.

خواص ژل رویال برای مردان

​از جمله خواص ژل رویال برای مردان میتوان به تقویت بدنی و همچنین افزایش ترشح طبیعی تستوسترون در بدن اشاره کرد. افزایش ترشح طبیعی تستوسترون در ورزش‌های سنگین مانند پرورش اندام نقش مهمی ایفا کرده و قدرت و توان بدنی را بالا می‌برد.
یکی دیگر از خواص ژل رویال برای مردان افزایش تعداد اسپرم و همچنین افزایش تحرک اسپرم در مردان است، که این مورد از جمله خواص ژل رویال برای مردانی است که دچار مشکلات تولید مثل هستند.

فواید ژل رویال بطور خلاصه

خواص ژل رویال بسیار زیاد است که توضیحات هر کدام از آنها از حوصله این مقاله خارج است، ما در اینجا خلاصه خواص ژل رویال را برای شما شرح می‌دهیم:

جوان سازی پوست بدن و صورت

درمان کمکی کبد چرب و جلوگیری از سیروز کبدی

بهبود تخمک گذاری و سایز تخمک در زنان

جلوگیری از پیری زودرس در خانم ها و آقایان

درمان کمکی برخی از انواع سرطان

افزایش بنیه و قوای جسمی در شیمی درمانی

تقویت عمومی بدن

مفید برای بیماران مبتلا به دیابت و بیماری قند خون

تقویت حافظه و بهبود تمرکز و جلوگیری از آلزایمر در کهنسالی

یک آنتی اکسیدان قوی برای همه افراد

تقویت سیستم ایمنی و بالا بردن سطح گلبول های سفید در خون

کاهش دهنده عوارض یائسگی در زنان

بهبود زخم معده و کنترل اسید معده

جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالا

ژل رویال چیست؟

نحوه مصرف ژل رویال چگونه است؟

حداقل دوز مصرفی برای نتایج رضایت بخش و بهره بردن از خواص ژل رویال، روزانه نیم گرم تا 3 گرم بسته به وزن اشخاص و نوع عارضه متفاوت است.
ولی اگر شخص عارضه خاصی نداشته و شاه انگبین را برای خاصیت آن مصرف میکند، همان نیم گرم در روز کافی است.
ولی برای کسانی که عارضه خاصی در بدن دارند از 3 تا 5 گرم نیز مصرف می‌شود.

بهترین روش مصرف این است که مقدار تعیین شده  را در زمانی که شکم خالی است(مثلاً هنگام صبح ناشتا) در زیر زبان بگذاریم تا مقداری از آن از طریق عروق خونی زیر زبان جذب شود، بدین ترتیب می‌توانیم بیشترین بهره را از خواص ژل رویال ببریم زیرا اسید معده می‌تواند بر روی خواص ژل رویال تأثیر بگذارد.
مصرف دو نوبت در روز (یک بار صبح و یکبار عصر) هم مانعی ندارد.
همه اینها بسته به شرایط فرد مصرف کننده متغیر است.
همچنین برای انواع سرطان‌ها و کنسرهای خفیف تا شدید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
در زیر طریقه مصرف ژل رویال و مقدار مصرف آن ذکر شده است ولی باز نسبت به شرایط بیمار میتواند تغییر کند. همچنین مقدار توصیه شده برای یک فرد بالغ با وزن حدودا 75 کیلوگرم است.
برای سلامتی و مصرف عمومی: روزانه نیم تا یک گرم به مدت 3 ماه استفاده شود و یک ماه قطع شده و دوباره میتوان به مدت 3 ماه دیگر مصرف شود.

برای درمان کمکی سرطان: همه چیز بستگی به توصیه پزشک معالج دارد ولی معمولا روزانه 1 تا 3 گرم بسته به شرایط بیمار متغیر است.

برای پیشگیری از آلزایمر در سالمندان: روزانه نیم گرم به مدت 2 ماه استفاده شود و یک ماه قطع شده و دوباره میتوان به مدت 2 ماه دیگر مصرف شود.

برای تقویت قوای جنسی و توان باروری در مردان و زنان روزانه 1 تا 3 گرم به مدت 2 ماه مصرف شود.

طریقه نگهداری ژل رویال

شاه انگبین در دمای اتاق فاسد می‌شود و باید طبق شرایط ویژه ای نگهداری شود که در زیر به دو روش نگهداری ژل رویال اشاره می‌کنیم:

شاه انگبین فقط در دو صورت فاسد نمی‌شود:

روش اول: نگهداری در داخل فریزر و حالت انجماد، که شما در هنگام مصرف مقداری از آن را برداشته و بقیه آن را مجددا داخل فریزر می‌گذارید.

روش دوم: مخلوط کردن با عسل به نسبت یک به چهار، یعنی یک واحد ژله رویال و 4 واحد عسل طبیعی، به این روش لیوفلیزه کردن می‌گویند.

هر دو روش برای نگهداری این ماده ارزشمند استفاده می‌شود.

قیمت ژل رویال و تهیه آن از جای معتبر

قیمت ژل رویال وابسته به عوامل زیادی است، قبل از همه‌گیری کرونا این ماده غذایی ارزشمند توسط عموم مردم شناخته نشده بود ولی در هنگام همه‌گیری کرونا ویروس محققان و پزشکان آن را به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا توصیه کردند.

بالا رفتن تقاضا برای این ماده ارزشمند، قیمت ژل رویال اصل را تا حد زیادی بالا برد و این ماده ارزشمند کمیاب شد.

از آن طرف تولید آن توسط زنبورداران جهان بالا رفت و بدین صورت یک تعادل نسبی بین عرضه و تقاضا بوجود آمد، ولی باز هم پاسخ تقاضای بالای این ماده ارزشمند را در بازار نداد. و سرمایه گذاری برای تولید این ماده در ایران و کشورهای دیگر جهان نتوانست قیمت آن را متعادل کند.

با پایان یافتن شیوع کرونا این ماده قیمت متعادلی پیدا کرد و فرصتی را بوجود آورد تا همگان از خواص بی‌نظیر آن بهره مند بشوند..

همیشه سعی کنید شاه انگبین را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!